lagi berapa kg nak capai 55?

Created by MyFitnessPal - Nutrition Facts For Foods

Ikut La...

Friday, June 24, 2011

P2 - 17/06/2011 - 23/06/2011

al salam alaykum

badan dh sehat skit... mood pun dh datang utk mengupdate diari...


hari Jumaat, 17/06/2011 - dh mula bertolak ke Melaka... malamnya makan agak mewah jugak... mmg terbaek la roti john kat Tengkera tu...


Sabtu, 18/06/2011 - dh naik bas pagi2 lagi ke Singapore... makan pagi dan tengahari tak teratur skit, sbb sebok nak menghabiskan seberapa byk masa dalam Universal Studio tu... oh, lupa nak masukkan, aku makan donut seketul time lunch... so total kalori mungkin adalah dalam anggaran 1,450 kcal...



Ahad, 19/06/2011 - makan pagi biasa2 je... lupa jugak nak masukkan cornflakes... dan bila tengahari (baca: makan pukul 4.00 ptg), makan nasi briyani Singapore... sedap!

dan selepas itu, bermulalah episod ngeri... muntah2 dalam bas sepanjang perjalanan dari Singapore ke Melaka...


Isnin, 20/06/2011 - apa saja yg aku makan, semua aku muntahkan semula... sampai muntah hijau... terus ke Hospital Melaka... masuk air 2 botol, kena tahan wad separuh hari je laa... aku terliur tgk nasi lemak sambal udang mak ateh buat, dgn sambal ayam merah yg adik aku buat... tp aap nak buat, nak telan bubur pun payah, ni kan plak nasi ngn lauk sedap3 kan...



Selasa, 21/06/2011 - masih lg MC... pun tak lalu makan lagi... tp malam tu aku mintak housemate masakkan nasi lemak... hehehehe... jadilah walopun mkn skit je...



Rabu, 22/06/2011 - sarapan makan nasi lemak... tengahari lunch dengan Azriman, Khairi & Shah... makan kat Secret Recipe... hahahaha.... tp tak byk pun mkn.... sbb rasa sebu je lg perut tu... malam, mmg tak dpt nak makan apa...



Khamis, 23/06/2011... pagi2 lg aku rasa aku bermasalah... nak makan pun tak lalu... tp bila tengahari skit, sakit kepala pun dh ilang, semangat pun dh pulih, aku bantai makan KFC... cheese tart sumbangan kak Cahaya pun dh sampai... membaham je laa... sedap!!! tp aku makan, 3 biji je... hehehehe, yg lain aku agih2kan kat kawan2 ofis... rezeki yg ada dikongsi bersama...



itulah catatan pemakanan aku selama aku hilang sbb bercuti dan sakit baru2 ni...

aku harap aku dpt kekalkan angka 5 di depan...

3 comments:

N a d i a said...

Kira, apa sebenarnya yang menyebabkan Kay muntah² dari Singapore ke Melaka hari tu?

Alhamdulilah, dah sihat sekarang.


InsyaAllah angka 5 tu akan kekal selamanya dengan syarat, Kay makan secara seimbang, ada buat senaman.

Yakin boleh! =p

Kay said...

tatau la Nadia... mungkin sbb perut dh masuk angin, sbb breakfast kul 8.30 pagi... lunch kul 4, antara waktu tuh takde kudap-kudapan... tak pun makan tak basuh tangan...

sbb kay sorg je yg kena, dan seingt kay, kay tak pi bsh tgn sbb yakin tgn bersih...

Allah yg dtgkan penyakit, Allah jualah penyembuhnya... alhamdulillah...

Faz Fazrin said...

Alhamdulillah dah sembuh!