lagi berapa kg nak capai 55?

Created by MyFitnessPal - Nutrition Facts For Foods

Ikut La...

Sunday, February 24, 2013

Padan la

Al salam alaykum

Aku baru faham kenapa org buat diet atkins cepat turun. Dan, bila ditinggalkan sekejap, boleh naik semula.

Aku tengok dan perhati, orang diet atkins ni kadang-kadang tak cukup kalori yg diperlukan oleh badan mereka. Katakan keperluan kalori oleh badan mereka 1200 kal, tapi diorg amik sehari kurang daripada tu. sbb tu berat cepat turun.

Dan, bila dah lepas fasa induksi, mereka dah boleh amik carb lebih dari 20g sehari, aku tak ingt berapa.

Dan, bila kantoi makan, ataupun tinggalkan atkins, boleh naik berganda kot.

Ini berdasarkan apa yg aku perhatikan kawan-kawan aku la dan yg aku ikut diet mereka di internet.


Aku pun baru macam berfikir-fikir nak buat atkins, tapi bimbang pulak rasanya





5 comments:

Sueana said...

Dear Kay....

Just want to share with u about DX Lingeri by Elken..

Diperbuat dr kain Egyptian cotton yg digunakan utk mumia, kain xkan reput n sangat selesa, tiada besi, tetapi tetulang teflon yg mudah lentur sangat membantu melangsingkan badan tanpa rasa senak, sgt selesa di pakai ketika period, lepas bersalin, mudah di pakai n takp perlu buka ketika solat..

Rugi sgt saya tak kenal benda ni dari awal... Boleh turunkan berat badan dan menyingkir lemak tanpa sedar...

Sekiranya set korset longgar boleh alter sehingga saiz mana kite mampu kurus.. Tak perlu diet,tak perlu tahan lapar, tak perlu sekat makanan.. mudah di pakai..2 bulan sayan guna turun 5kg....

Utk pertanyaan lanjut dan free fitting boleh hubungi sy di 01112191811... Celebrity choice.. Rozita Che Wan, Dato' Siti Norhaliza, Stacy, Raja Ema n ramai lg..

Unknown said...

R u on right track of losing weight? Don't just lose weight! U may also lose ur body water n all the nutirients!

Call us for safe and effective weight management programme... It gives u an everlasting beauty and keeps u healthy!

Call now Sheila @ 011 1117 8098

Gerb said...


Yang paling ngeri..makan benda goreng2 , sayur goreng ngn majerin, kulit ayam boleh makan goreng2 buat kudap2.

Heart attack aku dengar.

Tapi ramai je yang berjaya and kekalkan berat badan. Yang penting exercise at the same time. ( cakap pandai)

Kay said...

Miza... tu kalau bersenam, biasanya jaga makan je pandai! erk... aku la tu!

~ Z a N n A ~ said...

just do it..kalau nak buat...tapi terpulang.. hikss :)